סוגי מדחסי אוויר

 

 

היכרות עם סוגים שונים של מדחסי אוויר יכולה להיות פתרון מעולה גם עבור צרכים של משרד וגם עבור צרכים של מפעל או בתי עסק. במאמר הבא נסביר במה באים לידי ביטוי ההבדלים בין הדגמים ואיך בוחרים מדחס אוויר תעשייתי

מדחס אוויר שונה ממזגן כי התפקיד שלו הוא להמיר כוח לאנרגיה קינטית. כדי לעשות את זה, המכשיר דוחס את האוויר ומאפשר שחרור שלו לפי פקודה. בזכות האפשרות לשחרר לחץ גבוה של אוויר לפי פקודה, ניתן להשתמש במדחס לטובת שלל צרכים ומטרות. מצד שני, צריך גם לדעת איך לבחור בין סוגי מדחסי אוויר ולהכיר את ההבדלים ביניהם.

מה ההבדלים בין סוגי מדחסי אוויר?

כל מדחס בנוי מיחידת דחיסה וממכל לחץ. לאחר מכן, המשאבה שיש בתוך המדחס אחראית להעביר את האוויר מהלחץ האטמוספירי אל המכל שהממדים שלו מלכתחילה מוגבלים – כדי להגביר את הלחץ הקיים. האוויר הדחוס נשמר לאחר מכן במכל עד שמחליטים להשתמש בו ומכאן גם נובעים ההבדלים בין סוגי מדחסי אוויר:

·         הספק המדחס

·         גודל המכל

·         ביצועי המשאבה

·         סוג המשאבה

·         מספר הבוכנות

בפועל, המשאבות הנפוצות הן אלו שיש בהן מספר זוגי של בוכנות. במשאבות בוכנתיות כאלה אפשר להשתמש על מנת לבצע פעולות שונות וכדי לחסוך באנרגיה. מאחורי הקלעים, מה שקורה זו תנועה של הבוכנות הלוך ושוב בתוך צילינדרים. במקביל אל הבוכנות, יש גם שסתומים אל-חוזרים שמונעים דליפה ולחץ אוויר מבוקר שמפסיק את פעולת המשאבה כאשר היא מגיעה לרמה שנקבעה מראש.

היתרונות של מדחס אוויר תעשייתי

הסוג התעשייתי של מדחס אוויר הוא בורגי. זהו מדחס אוויר שבו יש שתי בוכנות בצורת בורג, שמסתובבות סביב הציר שלהן ואף אחראיות על הזרמת האוויר אל תוך המכל. במדחס אוויר תעשייתי, המדחסים ממשיכים לעבוד גם כאשר הלחץ בתוך המכל מגיע לרמה הרצויה. התוצאה היא אוויר דחוס שמוכן לשימוש באופן מיידי ולחץ אוויר גבוה יותר. בגלל לחץ האוויר הגבוה, הדגמים התעשייתיים נפוצים יותר לעומת הדגמים הביתיים או המסחריים הרגילים.

מדחס אוויר


כך בוחרים מדחס אוויר תעשייתי

בחירה נכונה של סוגי מדחסי אוויר היא פעולה מורכבת שמחייבת הגדרת צרכים וסדר עדיפויות. בשביל להבטיח שימוש מלא ויעיל במדחס גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, יש כמה שיקולים שאותם כדאי לקחת בחשבון:

  1. הגדרת צרכים של השימוש במדחס – לכל מדחס אוויר תעשייתי או רגיל יש ביצועים מעט אחרים. אם רוצים ליהנות מביצועים טובים, צריך להגדיר את אופי השימוש במדחס עוד לפני שמפעילים או בוחרים אותו.
  2. קביעת תקציב – קיימים גם פערי מחירים של עשרות אחוזים בין סוגי מדחסי אוויר. בגלל פערי המחירים הללו, זה חשוב להגדיר את התקציב ולהביא בחשבון את רכישת המדחס, את התחזוקה שלו ואת העלויות הצפויות של חלקי החילוף.
  3.  שיקולי בטיחות – השימוש התעשייתי במדחסי אוויר שונה מהשימוש המסחרי או הרגיל גם מבחינת ההיקף והעוצמה. ככל שהלחץ של האוויר הדחוס גבוה יותר, כך שיקולי הבטיחות הופכים להיות יותר רלוונטיים. אז כדי לבחור מדחס שמיועד עבור שימוש תעשייתי, חשוב להציב את שיקולי הבטיחות בראש סדר העדיפויות.

בסופו של דבר, היכרות עם סוגי מדחסי אוויר היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. בתוך מערכת השיקולים הזו, מביאים בחשבון את המאפיינים המיוחדים של כל מדחס ביחס לדרישות של הלקוחות. לאחר מכן, ניתן גם לקבל המלצות על סוגי מדחסי אוויר ולברר איזה מותג מוכר עומד מאחורי הדגמים שמתאימים לשימושים תעשייתיים בלבד.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כמה שוקל מדחס אוויר?

מרפאות שיניים, מדחסי אוויר ומה שבינהם

מחוללי חמצן ומחוללי חנקן לתעשיות – מי משתמש?