איך מודדים ספיקה?

 

היכרות עם האופן שבו מודדים ספיקה יכולה לסייע לכל מי שמחפש להשוות בין סוגים שונים של פתרונות אוויר דחוס. במאמר הבא נסביר על שיטות המדידה הקיימות, איך בוחרים את השיטה המתאימה ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של התלבטות

המטרה של מדידת ספיקה היא לבדוק האם המדחס פועל בצורה תקינה. המדידה מאפשרת לבדוק את פעילות המדחס בכל סוג של פתרונות אוויר דחוס, מה גם שהיא מהווה חלק בלתי נפרד מהאופן שבו מבצעים תחזוקה של מבנים שונים: החל מבנייני מגורים משותפים עם פתרונות אוויר דחוס לבעלי דירות בכל הקומות, דרך מבנים מסחריים ועד בתי עסק או מפעלי תעשייה.

הדרך הכי טובה למדוד ספיקה היא להעביר את האחריות לידיים של בעלי מקצוע. כאשר מערבים בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו, יש סיכוי גבוה יותר לבצע את המדידה של הספיקה בצורה מדויקת. מלבד הדיוק, המשמעות של מדידת ספיקה תוך הקפדה על סטנדרטים מקצועיים של בקרת איכות היא כמובן תוצאות מהירות. התוצאות המהירות חשובות, כי הן עוזרות לדעת איזה מדחס כבר סיים את תפקידו ומתי הגיע הזמן להחליף אותו.

החשיבות של מדידת ספיקה מדויקת

הדרך למדוד ספיקה משפיעה באופן ישיר על האפקטיביות של פתרונות מיזוג אוויר דחוס. אם רוצים להפיק את מלוא התועלת מסוגים שונים של יתרונות כאלה, זה קריטי להתאים אותם לצרכים של קהל היעד והלקוחות. יתרה על כך, יש משמעות לאופן שבו משלבים כל סוג של פתרונות מיזוג אוויר דחוס לסוג המדחס. בשביל לוודא התאמה בין המדחס לבין הצרכים המוגדרים עוד לפני שבוחרים פתרונות מיזוג אוויר דחוס, מודדים את הספיקה בצורה מסודרת.

מדידת ספיקה מתבצעת על ידי בעלי מקצוע כאשר יש בה צורך, או לחילופין כחלק משירותי התחזוקה הקבועים ולאו דווקא בגלל בעיה ספציפית כזו או אחרת. עם זאת, צריך מאוד להקפיד על מדידת ספיקה מדויקת כדי ליהנות מהיתרונות הבאים:

  • חוות דעת מבוססת לגבי הפעילות של המדחס – הדרך היחידה לבדוק האם ואיזה מדחס פועל בצורה תקינה היא לקבל חוות דעת מקצועית. במקרים של קבלת חוות דעת מקצועית, מבססים אותה בפועל על מדידת ספיקה. את הספיקה מודדים תוך שימוש בציוד מתקדם ותוך הקפדה על סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ובטיחות.
  • התאמה של המדחס – החשיבות של מדידת ספיקה מדויקת באה לידי ביטוי בטווח הארוך ולא רק בטווח הקצר. אמנם בטווח הקצר אפשר לבצע בדיקה כדי לוודא האם המדחס הקיים תקין או לא, אבל בטווח הארוך משתמשים בממצאים כדי להתאים מדחס חדש לפתרונות מיזוג האוויר הקיימים. במילים אחרות, התוצאות של מדידת ספיקה הן אלו שהופכות להיות לאחר מכן הפרמטרים שקובעים לפי מה צריך לבחור מדחס חדש.
  • חיסכון בהוצאות – מדידת ספיקה שמתבצעת על ידי בעלי מקצוע עולה כסף, אבל היא השקעה משתלמת לכל דבר ועניין. צריך להתייחס אל מדידת ספיקה בתור השקעה ולא בתור הוצאה רגילה, כי הנתונים שמתקבלים הם אלו שעוזרים ללקוחות לחסוך בהוצאות מבחינת אנרגיה, חשמל, שמירה על איכות הסביבה, עמידה בתקן וברגולציה וכן הלאה.

התייעצות עם מומחים יכולה לסייע לשלבים שונים של מדידת ספיקה. את הספיקה מודדים עם ציוד אלקטרוני מיוחד ותוך התאמה לצרכים של הלקוחות. לאחר המדידה, ניתן לדעת באופן מבוסס האם מדחס מסוים תקין או שצריך להחליף אותו. בהמשך, ניתן גם להשתמש בנתונים של מדידת ספיקה כדי לדעת איזה מדחס חדש לבחור עבור המבנה והעסק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כמה שוקל מדחס אוויר?

מרפאות שיניים, מדחסי אוויר ומה שבינהם

מחוללי חמצן ומחוללי חנקן לתעשיות – מי משתמש?