איך עובד טיהור אוויר בתעשייה?

 

מערכות סינון ומטהרי אוויר מאפשרים להתמודד גם עם הדרישות של התעשייה המודרנית. במאמר הבא נסביר איך בדיוק עובדות מערכות טיהור אוויר בתעשייה ומה מיוחד בהן לעומת שימושים פרטיים

המטרה של מערכות טיהור אוויר בתעשייה היא לסנן חלקיקים שעלולים לגרום נזק. במקביל, אותן מערכות מאפשרות לנטרל ריחות רעים ולשמור על סביבת עבודה בטיחותית. בהרבה מאוד מקומות עבודה בתעשייה, הצורך במערכות טיהור אוויר נובע מהחובה לעמוד בתקן או בכללי הרגולציה. לכן הצבת המערכות היא לא רק אינטרס של המעסיק, אלא כלי יעיל למנוע הטלת סנקציות ותשלום קנסות.

מערכות טיהור אוויר בתעשייה עובדות באופן יעיל וממושך. ניתן להפעיל את המערכות הללו ברצף והן יעילות גם אחרי שנים רבות של שימוש. באמצעות טיהור של האוויר מחלקיקים קטנים ורעילים, סביבת העבודה הופכת להיות נעימה ובטוחה יותר לכלל העובדים. במקביל, אותן מערכות משפרות את איכות האוויר גם עבור הלקוחות שמגיעים לביקור או לפגישות.

אוויר טהור

איך בוחרים מערכת טיהור אוויר בתעשייה?

היכרות עם האופן שבו פועלות מערכות טיהור אוויר בתעשייה חשובה למי שרוצה לשלב אותן במפעלי הייצור, בסדנאות העבודה, באולמות התצוגה ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, יש כמה פרמטרים שאליהם כדאי להתייחס על מנת להפיק מהמערכות את מלוא התועלת והיתרונות:

  1. התאמה של מערכת טיהור אוויר לגודל החלל – הדבר החשוב ביותר הוא לבחור מערכת של טיהור אוויר בתעשייה לפי השטח שאותו רוצים לטהר. מערכת טיהור אוויר חייבת להתאים לגודל החלל, כי אחרת היא תהיה לא אפקטיבית וההפעלה שלה תגזול אנרגיה מיותרת. מנגד, אין טעם להציב מערכת עוצמתית או גדולה מדי בחלל עבודה קטן וסגור.
  2. טכנולוגיית הפעולה של המערכת – כל מערכת טיהור אוויר בתעשייה יכולה לעבוד בטכנולוגיה אחרת. בשביל לבחור את המערכת המתאימה, כדאי להתרשם מהמפרט המפורסם על ידי היצרן ומהתיאור של הטכנולוגיה הרלוונטית. כיום למשל ההמלצה היא לתת עדיפות למערכת שמסוגלת לטהר את האוויר באחוזי הצלחה גבוהים גם ממחוללי נגיף הקורונה.
  3. התאמה של מערכות טיהור וסינון לסוג הסיכון – ההבדלים בין מערכות של טיהור אוויר בתעשייה נובעים מכך שכל מערכת יכולה להתאים לסיכונים אחרים. כך למשל יש מערכות שבהן משתמשים כדי לנטרל ולסנן נידוף שמן מאוויר המטבח התעשייתי, לעומת מערכות שבהן מתמקדים בטיהור של העשן מחללים סגורים. בנוסף, יש מערכות שמתמקדות בנטרול של חומרים מסוכנים ומערכות שמתאימות לסביבה של מתקני ייצור, מגרשי חנייה תת קרקעיים ועוד.

מה ההבדל בין טיהור אוויר בתעשייה לבין טיהור אוויר בבית?

טיהור אוויר הוא ממש לא שאיפה של מפעלי תעשייה והסקטור המסחרי בלבד. כיום יותר ויותר אנשים פרטיים מבינים את החשיבות של מערכות טיהור מן הסוג הזה גם בבית הפרטי שלהם, לרבות בחדרי שינה או בסלון. באמצעות מטהר אוויר יעיל שאיתו מותר לישון בלילה, ניתן לשפר משמעותית את איכות החיים ובעיקר למנוע חדירת וירוסים או תחלואה.

העניין הוא שיש הבדל בין מערכות שהתפקיד שלהן הוא טיהור אוויר בתעשייה לבין מערכות שמתאימות לשימוש ביתי. במערכות לשימוש מסחרי, המאפיינים הבולטים הם מידות גדולות ומפרט טכני מתקדם מאוד. כמו כן, המחירים של מערכות טיהור אוויר בתעשייה גבוהים משמעותית לעומת מטהר אוויר ביתי קטן יחסית.

לסיכום, כדאי מאוד להבין איך עובדות מערכות טיהור אוויר בתעשייה. באופן הזה, ניתן להגדיל את הסיכוי לבחור את המערכת שהכי מתאימה לאופי השימוש. לאחר מכן, כדאי גם להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי התאמת המערכת לסוג הסיכון.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כמה שוקל מדחס אוויר?

מרפאות שיניים, מדחסי אוויר ומה שבינהם

מחוללי חמצן ומחוללי חנקן לתעשיות – מי משתמש?