היכן משתמשים במסנן ומטהר אוויר?

מסנן ומטהר אוויר יכול להתאים לבית, למשרד ולשימוש תעשייתי. כמו כן, חשוב לשלב סוגים שונים של מסננים ומטהרים כאלה על מנת לשפר את איכות האוויר במקומות ציבוריים ובתחבורה ציבורית כולל מטוסים ורכבות. אז איך עושים את זה נכון? הנה כל התשובות

החשיבות של סינון וטיהור אוויר ברורה כיום לכולם. אם בעבר התייחסנו לפעולות מן הסוג הזה בתור פריבילגיה או כחלק מתפעול של אזורי תעשייה מזוהמים בלבד, הרי שבעקבות מגפת הקורונה יש ביקוש גבוה לפתרונות טיהור וסינון ברמה הגבוהה ביותר בכל מקום. יתרה על כך, מסנן ומטהר אוויר מומלץ לשימוש קבע ולכן בחירה נכונה שלו יכולה לשפר דרמטית את איכות החיים.

עוד לפני שמבינים היכן כדאי לשלב מסנן אוויר ומטהר, חשוב להפנים את אופן הפעולה שלו. ראשית, הוא אחראי על סינון של חלקיקי פיח ועשן ואפשר לשלב אותו במקומות שונים כדי לטהר אבקנים. באופן דומה, מסנן ומטהר אוויר משמש לסינון שערות של חיות מחמד והוא יעיל גם נגד חלקיקי אבק וקרדית האבק. במקביל, מסנן ומטהר אוויר פועל לטיהור כימיקלים וחומרי ניקוי והוא מתאים גם להתמודדות רציפה ופאסיבית עם בישולים, גזים וריחות.

כך בוחרים את הפתרון המתאים של סינון וטיהור אוויר

  • בתים פרטיים - מסנן ומטהר אוויר יכול להשתלב בבית פרטי ובבנייני מגורים משותפים. בבית פרטי הוא מיועד בעיקר להתמודדות עם זיהומי פיח, לכלוך או אלרגנים והוא יעיל גם בחללי פנים צפופים.
  • משרדים ובתי עסק - מסנן ומטהר אוויר משמש גם לשיפור וטיהור חלל הפנים במשרדים ובתי עסק. בעידן שבו אין לבתי עסק ומשרדים הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני חיובי על קהל הלקוחות, חשוב מאוד לבחור נכון דגם מתקדם של מסנן ומטהר אוויר.
  • שימוש תעשייתי – גם בתעשייה הקלה והכבדה משתמשים לעיתים קרובות בסוגים שונים של מסנן ומטהר אוויר. ההבדל הוא שבחלק מהמקומות משלבים אותם בתעשייה כדי לעמוד בתקן ומתוך שיקולי רגולציה, בעוד במקומות תעשייתיים אחרים משלבים אותם לשיפור איכות האוויר הכללית בלבד.
  • מקומות ציבוריים – אי אפשר לדבר על החשיבות של מסנן ומטהר אוויר בלי להזכיר את השילוב שלו במקומות ציבוריים. זה כולל מקומות ציבוריים שאחראיים על קבלת הקהל ובעיקר פתרונות תחבורה ציבורית כולל אוטובוסים, מטוסים ורכבות. במקומות כאלה שבהם יש המון תנועה מצד אחד והרבה זיהום מצד שני, חשוב לבחור נכון את הדגם של מסנן ומטהר אוויר.

מה צריך לדעת לפני שבוחרים מסנן ומטהר אוויר?

השוואה בין דגמים שונים של מסנן ומטהר אוויר צריכה להיות מבוססת על המפרט הטכני המלא כפי שהוא מתואר על ידי היצרן. קודם כל בודקים לאיזה סוג של חדר מיועד מסנן ומטהר אוויר, מבחינת הגודל של חלל הפנים במ"ר והמטרות שאותן מנסים להשיג. לאחר מכן משווים בין מערכות סינון לפי מספר הפילטרים שיש בתוכן ואז בודקים האם הסינון הוא לפי התקן ועד 99% מהחיידקים והאבקנים באוויר.


חוץ מזה, אפשר להשוות בין סוגים שונים של מסנן ומטהר אוויר לפי המלצות ולפי מחיר. ברוב המקרים נראה למשל פערי מחירים של עשרות אחוזים בין מערכות הסינון והטיהור של האוויר, כי העלויות מושפעות מהמוניטין של היצרן והוותק שלו. אבל אם רוצים לשלב מסנן ומטהר אוויר בבתי עסק או מקומות ציבוריים, זו השקעה משתלמת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כמה שוקל מדחס אוויר?

מרפאות שיניים, מדחסי אוויר ומה שבינהם

מחוללי חמצן ומחוללי חנקן לתעשיות – מי משתמש?